dinsdag 15 oktober 2013

Tutorial bloemenhart


Graag wil ik jullie vandaag laten zien hoe ik dit bloemenhart heb gemaakt.



Om te beginnen stans je één van de harten van de Xcut nesting dies-Scalloped Heart uit een stuk karton. Deze leg je op een prikmaatje met de achterkant naar boven. Je rolt dan met een opbolpen over de gehele achterkant van het hart.  


 Het hart krijgt dan een mooi bol uiterlijk.


  
Vervolgens ga je met het bloemenstansje van de 6002-0182 (hier heb ik het meegedaan), of de 6002-0181 een groot aantal bloemetjes stansen.



Deze leg je allemaal verspreid over je prikmatje. 



En dan ga je deze weer opbollen met je opbolpen.


Dan neem je je hart erbij en ga de opgebolde bloemetjes één voor één op het hart plakken.



Ik heb dit gedaan door in mijn rechterhand een pincet te houden, waar ik één voor één de bloemetjes mee oppak en in de linkerhand een prikpen met een dotje 3D-kit erop.



Je kan ze dan snel van lijm voorzien en je kunt ze snel vast plakken.



Ter afwerking nog even op ieder bloemetje een druppeltje met een parelpen.

 

Voor mijn kaart heb ik 2 harten gemaakt met de Xcut nesting dies-Scalloped Heart, in 2 maten.

 

Op deze foto kun je goed zien dat het ook een erg leuk effect geeft om de kleine bloemetjes van de 6002-0182 of de 6002-0181 op verschillende takjes te decoreren. De mooie takjes van deze stans zijn van MD nummer LR0271, genaamd Anja`s Vintage Swirls. Deze takjes zijn heel erg fijntjes en lenen zich er erg goed voor om met de kleine bloemetjes te combineren.



Zelf vind ik het stiekem erg leuke harten geworden, jullie ook?


Fijne dag allemaal.
Groetjes Judith

8 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende creatie en zo mooi de uitleg gegeven, dank je wel
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een beauty, maar wat een werk. Petje af hoor. Liefs, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O Judith, wat een werk heb je hier aan gehad. Heel erg origineel, maar vooral supermooi!

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Judith,

    Wat is dit toch weer supermooi!

    Je hebt goed uitgelegd hoe je die geweldige bloemenharten kunt maken. Het resultaat is schitterend en je ziet dat je hier wel even mee bezig bent geweest... Leuk dat je de bloemetjes ook op de swirls hebt geplakt. Het is echt een romantisch geheel geworden.

    Dankjewel voor dit mooie voorbeeld!

    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel werk maar een schitterend resultaat!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaart heb je ervan gemaakt!
    Liefs,
    http://littlecreass.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen