donderdag 27 juni 2013

Kaart met eigen standaard

Hebben jullie dat ook? Heb je een kaart gemaakt en die wil je natuurlijk ergens mooi te pronken zetten. Maar na verloop van tijd "zakt" de achterkant van de kaart in en zien hem dan maar weer eens goed neer te zetten.

Bij deze kaart heb ik het anders opgelost en zal de achterkant niet meer zo snel instorten en de kaart staat lekker stevig. Dit is wat ik heb gedaan.





Als basis heb ik een mal genomen van Go-Kreate.





Hier heb ik een vouw ingemaakt in het midden en aan iedere zijde een gaatje geprikt. Let wel op dat deze op dezelfde hoogte zitten, dus het handigste is om dit te doen als de stans dubbel gevouwen is op de vouwlijn.





Door beide gaatjes haal je een stukje dun lint. Dan bepaal je hoever je hem rechtop wilt hebben staan. Laat je het lint langer dan leunt de kaart meer achterover en korter dan staat hij meer rechtop. Dan plak je beiden uiteinde van het lint vast met tape.









Dan doen je aan één kant, voor de afwerking, een half stansje die een slag kleiner is dan de basisstans en aan de andere kant doe je een enkele kaart die je gaat versieren.







De gebruikte materialen zijn. Eerst even de mallen. Onder het plaatje aan de linkerkant het frame leaves van MD, nummer LR0117. Hedera Cirkel ook van MD, nummer CR1213, de sleutel van MD nummer LR0193.




De roze roosjes die heb ik zelf gemaakt met de bloemenstansjes van Joy, nummer 6002/0156. De swirltakjes onder de bloemen zijn ook van Joy nummer 6003/0002.



De knoopjes links onder het plaatje zijn van Papermania, ik heb crème kleurige meeldraadjes door de gaatjes geregen. De wit-roze margrietjes zijn resinflowers. Naast de roosjes zit ook een resinflower, dit is een daisy en dan nog 3 wit-roze astertjes.


De kleine gaatjes rond de foto en op het scrappapier heb ik eerst met de naaimachine geprikt en daarna heb ik ze nog iets groter gemaakt met een pikpen.


Allemaal een fijne dag,
groetjes Judith


6 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart en een goed bruikbare tutorial.
    Gr Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een onwijs mooie kaart en super idee!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een schitterende kaart
    en wat een goed idee om zo je kaart mooi te laten staan
    heel duidelijk uitgelegd
    ook het idee om eerst gaatjes te maken met de naaimachine vind ik super
    dus die moet ik goed onthouden
    dat is nou het leuke aan bloggen, je leert zoveel van elkaar
    bedankt voor deze goede ideeën

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker gezellig kaartje. Goed idee om een steuntje achterkant te maken.

    Groetjes Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee van het steuntje en wat is je kaart beeldschoon
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een Schitterende kaart Judith. Mooie oplossing voor de standaard heb je bedacht.

    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen